Autor |
Wiadomość |
Premo |
Wysłany: Nie 18:01, 19 Lis 2006 Temat postu: |
|
SKM Warszawa to najbardziej pochrzaniona spółka w całej polsce. Mając 6 jednostek chcą dokonywać cudów. Tylko nikt nie wspomniał decydując się na przedłużenie linii że częstotliwość bedzie wynosić conajmniej 30minut??? Nikt nie zauwazył że linia od rembertowa do wesołej jest absolutnie nierentowna. Podczas gdy pociągi do pruszkowa są tak zatłoczone że drzwi się nie domykają to do Wesołej jeździ w szczycie góra 30 osób. Dodatkowo wydają kasę na zawracanie w Miłosnej zamiast zabierać z tamtąd pasażerów. ZTM rząda od Sulejówka o 200000 więcej niż od Pruszkowa i Piastowa razem pomimo że jest ponad dwukrotnie mniejszym miastem na o połowę krótszej trasie. SKM to tylko narzędzie w walce politycznej PiS i absolutnie nie była stworzona aby zapewnić szybki dojazd mieszkańcom Wawy. Najlepszym rozwiązaniem byłoby dobudowanie torów do lotniska okęcie. Wtedy pociągi byłyby wizytówką miasta A kolej byłaby naprawdę "szybka i miejska". I te 6 jednostek absolutnie by wystarczyły |
|
|
Tofas |
Wysłany: Pon 17:47, 06 Lis 2006 Temat postu: |
|
Halny napisał: | Co do tego, że ezt mialyby być "w złym stanie, bo potrzebują dwóch rezerwowych" jest to myślenie niepoważne jak i uruchamianie linii bez rezerwy. Przy małej ilości taboru rezerwa musi być relatywnie większa, np. po to, aby linia nie padła po drobnym wypadku - np. obrzuceniu składu kamieniami, czego jeszcze nie wytępiono. |
A jednak myślenie "niepoważne" zwyciężyło i słowo stało się ciałem. Od dziś mamy 5 składów + tylko 1 rezerwowy. |
|
|
Tofas |
Wysłany: Nie 15:23, 05 Lis 2006 Temat postu: |
|
Istnienie rezerwy oczywiście jest potrzebne, tego nie kwestionuje, być może nawet 2 składów przy ogólnej liczbie 6 (choć jako laikowi - wydaje mi się to niepoważne).
Zastanawia mnie, jak często rezerwowe składy są używane w praktyce. Jeśli niezbyt często, być może wartoby zastanowić się nad zakupem 2 tanich tzw. "kibli" lub nawet wynajęciem ich (forumowi eksperci zaraz pewnie wyprowadzą mnie z błędu, że to niemożliwe ). Niech na codzień jeżdżą składy tzw. "TGV" , a tylko w sytuacjach kryzysowych, w zastępstwie puszczałoby się zapasowe składy, o gorszym standardzie podróży. No chyba, że jednak awaryjność "TGV" jest duża, że nie miałoby to sensu, co dowodziłoby słuszności mojego poprzedniego postu. |
|
|
Halny |
Wysłany: Pią 10:09, 03 Lis 2006 Temat postu: |
|
Co do tego, że ezt mialyby być "w złym stanie, bo potrzebują dwóch rezerwowych" jest to myślenie niepoważne jak i uruchamianie linii bez rezerwy. Przy małej ilości taboru rezerwa musi być relatywnie większa, np. po to, aby linia nie padła po drobnym wypadku - np. obrzuceniu składu kamieniami, czego jeszcze nie wytępiono. Zawsze też trzeba przewidywać różne inne okoliczności takie jak np. zakończenie przebiegu międzynaprawczego i konieczność odstawienia zespołu. Jest to podstawowa wiedza eksploatacyjna. Gdyby nie była w takim przypadku zapewniona rezerwa - napady na firmę byłyby zaraz typu: ci idioci nie potrafią nawet zapewnić rezerwy. Wiele linii uruchamianych jednym autobusem szynowym padło... |
|
|
Halny |
Wysłany: Pon 13:55, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
Obsługa lini przez 4 pociągi wynika wprost z rozkładu jazdy na tej trasie. Przedłuzanie nie jest takie proste, bo rozkład jazdy robiony na wariata jak to jest w tym roku jest zły.
Wysokośc sprzęgu w ynika z tego, że nowe pojazdy maja mieć zgodnie z wysokoscią sprzęgu śrubowego.
To ze SKM rozbija rozkład jazdy i ma złą taryfę jest naginaniem sprawy do KM, poniewaz nie ma fachowców od SKM w Polsce.
Wyborcza heca z przedłużeniem do Sulejówka jest po prostu skandalem wy borczym na skale niespotykaną. |
|
|
Yattaman |
Wysłany: Sob 18:53, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
Wygląda na to, że decyzja już zapadła. Problem tylko z Sulejówkiem, do którego SKM ma dojeżdżać, ale tylko po to, by zawracać bez zabierania pasażerów. W dziale LOŻA PRASOWA umieściłem materiał z Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego na ten temat. Także w tym samym dziale artykuł z Życia Warszawy dotyczący zakupu dodatkowego (-ych) składów dla SKM |
|
|
Tofas |
Wysłany: Pią 12:13, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
Czy 4 składy SKM są w tak złym stanie, że potrzebują aż 2 pociągów rezerwowych?
Mam nadzieję, że jednak chodzi tylko o to, że trudno byłoby znaleźć taką trasę, której wydłużenie o 1 skład byłoby technicznie możliwe. |
|
|
sindbad |
Wysłany: Pią 9:10, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
Dwa pociągi są w rezerwie. |
|
|
Tofas |
Wysłany: Czw 15:28, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
Yattaman napisał: | Rzecznik ZTM Igor Krajnow z kolei twierdzi, że nie ma mowy, by SKM na razie jeździła do Wesołej, bo to oznaczałoby konieczność zmniejszenia częstotliwości kursowania pociągów na obecnej trasie. |
No właśnie, jak to jest z tymi składami? Jest ich 6, a na obecnej trasie Pruszków-Rembertów jeżdżą tylko 4. Teoretycznie przy zachowaniu bieżącej częstotliwości możnaby wydłużyć trasę o 50%. Czy ktoś wie, co jest przyczyną tego stanu rzeczy? |
|
|
Amator |
Wysłany: Czw 14:28, 26 Paź 2006 Temat postu: Heca |
|
Halny napisał: | Takiej hecy jeszcze nie widziałem (wyborczej). |
A prawdziwe wybory wiedziałeś?
Prawdziwe czyli takie, w których wybiera się ludzi chcących coś zrobić a nie lubiących władzę.
Prawdziwe czyli takie, w których ludzie idą do wyborów by poprzeć lepszych a nie wyrazić swoje sfrustrowanie.
Prawdziwe czyli takie, w których większość głosuje za lepszymi rozwiązaniami a nie mniejszość za kiepskimi?
Od kiedy są wolne wybory ja takich prawdziwych nie widziałem. |
|
|
Halny |
Wysłany: Czw 11:49, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
Takiej hecy jeszcze nie widziałem (wyborczej). |
|
|
gość7 |
Wysłany: Nie 15:51, 22 Paź 2006 Temat postu: |
|
moim zdaniem trzeba również dać szansę innym... wesoła (o ile naprawdę ma fundusze) jeżeli sfinansuje dojazd do siebie SKM-ki to powinna ją mieć.. co innego z sulejówkiem... tory do zawracania są dopiero 3 stacje kolejowe dalej za wesołą (wola grzybowska, sulejówek, slejówek- miłosna) na tej ostatniej są tory do zawracania... no cóż.. wesoła po części jest również częścią warszawy, chyba jej sie coś należy... |
|
|
Zdziwiony |
Wysłany: Wto 20:21, 03 Paź 2006 Temat postu: |
|
Ziuk napisał: | Przecież kolei aglomeracyjnej nie można robic do granicy Warszawy, a tory do zawracania też musza być. Wesoła to po prostu dywagacje niefachowców. |
Ziuku!
Czyżbyś się uważał za fachowca?
"Bo dobry Bóg zrobił co mógł, teraz potrzeba fachowca" |
|
|
Zdziwiony |
Wysłany: Wto 20:18, 03 Paź 2006 Temat postu: |
|
Ziuk napisał: | Wyłączniki są oryginalnie w szafie dolnej. Przyperonie nie ma do nich dostępu. W modernizacji sa one przeniesione do wnetrza i już sie przydały. |
Ziuku!
A to co napisałeś, to a propos czego było? |
|
|
Ziuk |
Wysłany: Wto 8:58, 03 Paź 2006 Temat postu: |
|
Przecież kolei aglomeracyjnej nie można robic do granicy Warszawy, a tory do zawracania też musza być. Wesoła to po prostu dywagacje niefachowców. |
|
|