Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna

Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna » Personel SKM » Klimatyzacja i hamulec awaryjny - przygoda w upalny dzień
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Klimatyzacja i hamulec awaryjny - przygoda w upalny dzień
PostWysłany: Pią 18:17, 20 Maj 2011
FIGOFAGO

 
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów



Taką wspaniałą przygodę miałem 20 maja 2011 r na linii Pruszków-Warszawa około godziny 10. 45.
Przed stacją Warszawa-Ochota jeden z pasażerów uruchomił hamulec awaryjny i skład zatrzymał się. Jak się dowiedziałem powodem zatrzymania składu była nie działająca klimatyzacja! Rzeczywiście wewnątrz było bardzo gorąco - na zewnątrz było 30 stopni co zobaczyłem na wyświetlaczu przy Dworcu Zachodnim. Pasażer ten kilkakrotnie prosił obsługę o włączenie klimatyzacji lub otwarcie okna. Z jego relacji dowiedziałem się, że obsługa składu poinformowała go (czytaj zlekceważyła), że okna można otworzyć tylko gdy skład się zatrzyma - dlatego uruchomił hamulec.
Podczas postoju maszynista pomykał chyżo wzdłuż wagonu, nie udzielając żadnych informacji zniecierpliwionym i zaniepokojonym pasażerom, choć trzeba przyznać, że jego bieganie zrobiło trochę wiatru i ochłodziło trochę pasażerów. Po 20 minutach pani kierownik składu otworzyła JEDNO okno i zajęła się spisywaniem danych winowajcy. Przez chwilę klimatyzacja zaczęła działać, potem znowu zrobiło się gorąco. Po chwili dostrzegłem otwarte drzwi w pierwszym wagonie przez które pasażerowie wychodzili na zewnątrz i przechodzili przez sąsiedni tor! Podłoga wagonu była w tym miejscu na wysokości około 180 centymetrów nad podłożem! Po chwili uzyskałem informację, że skład ma uszkodzone hamulce i będzie holowany.
Wydaje mi się, że sytuacja przerosła załogę składu, odniosłem wrażenie, że jest bardziej spanikowana i zdenerwowana niż pasażerowie. Nie otrzymaliśmy żadnej informacji dotyczącej sytuacji w jakiej się znaleźliśmy - działa przecież nagłośnienie w wagonach, chyba, że służy ono tylko bajeranckiemu plumkaniu, a może ono również padło? Krótki komunikat o awarii i orientacyjnym czasie w którym problem zostanie rozwiązany uspokoiłby pasażerów i zapobiegł próbom wysiadania z wagonu. Tylko pasażerowie tuż przy pierwszych drzwiach wiedzieli co się dzieje. Do końca jednak nie wiedzieliśmy, choćby w przybliżeniu ile czasu potrwa awaria.
Nurtują mnie następujące na pytania:
Czy klimatyzacja była uszkodzona, czy świadomie wyłączona przez obsługę składu?
Jeżeli klimatyzacja była wyłączona to czemu pasażer proszący o jej włączenie nie został o tym poinformowany? Jak awaria to awaria, wyglądał na rozumnego człowieka, myślę, że by zrozumiał.
Czemu okna nie zostały otwarte na jego prośbę lub na stacji w Pruszkowie? Załoga przecież czuła jak jest gorąco!
Czy składy SKM wyjeżdżają z uszkodzonymi hamulcami?
Czy hamulce SKM psują się po jednorazowym użyciu?
Dlaczego pasażerowie nie zostali spokojnie poinformowani o sytuacji?
Pozdrawiam wszystkich spoconych pasażerów.
FIGOFAGO


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez FIGOFAGO dnia Pią 19:52, 20 Maj 2011, w całości zmieniany 7 razy
Zobacz profil autora
Re: Klimatyzacja i hamulec awaryjny - przygoda w upalny dzie
PostWysłany: Czw 20:57, 26 Maj 2011
Zaraz

 
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: okolice


FIGOFAGO napisał:
... Przed stacją Warszawa-Ochota jeden z pasażerów uruchomił hamulec awaryjny i skład zatrzymał się. Jak się dowiedziałem powodem zatrzymania składu była nie działająca klimatyzacja! ...


No to komu na złość zrobił ten "jeden z pasażerów"?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:14, 26 Maj 2011
FIGOFAGO

 
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów



Nie sądzę, ze zrobił to komuś na złość. Raczej słabo się poczuł, co może zdarzyć się każdemu w takim upale.
A taką odpowiedź otrzymałem z SKM:
Szanowny Panie,
Przepraszam Pana za niedogodności związane z klimatyzacją w pociągu SKM. W okresie letnim bardzo zwracamy uwagę podczas przeglądów technicznych na stan klimatyzacji. Czasami w trakcie eksploatacji może dojść do zawieszenia się systemu klimatyzacji, jak było w tym przypadku.
Jeżeli chodzi o informowanie pasażerów, to kierownik pociągu udzielał informacji podróżnym, którzy pytali o sytuację. Ponadto w nieprzewidzianych sytuacjach drużyna pociągowa dokłada wszelkich działań, żeby dowieść pasażerów do miejsca przeznaczenia w godziwych warunkach.
Z wyrazami szacunku
Robert Nowicki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Klimatyzacja i hamulec awaryjny - przygoda w upalny dzie
PostWysłany: Pon 17:29, 01 Sie 2011
Arghon

 
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa


FIGOFAGO napisał:
Nurtują mnie następujące na pytania:
1. Czy klimatyzacja była uszkodzona, czy świadomie wyłączona przez obsługę składu?
2. Jeżeli klimatyzacja była wyłączona to czemu pasażer proszący o jej włączenie nie został o tym poinformowany? Jak awaria to awaria, wyglądał na rozumnego człowieka, myślę, że by zrozumiał.
3. Czemu okna nie zostały otwarte na jego prośbę lub na stacji w Pruszkowie? Załoga przecież czuła jak jest gorąco!
4. Czy składy SKM wyjeżdżają z uszkodzonymi hamulcami?
5. Czy hamulce SKM psują się po jednorazowym użyciu?
6. Dlaczego pasażerowie nie zostali spokojnie poinformowani o sytuacji?
Pozdrawiam wszystkich spoconych pasażerów.
FIGOFAGO


1. Tak była uszkodzona. Niestety pracownicy SKM nie są sadystami i specjalnie nie wyłączają/psują klimatyzacji. Też jesteśmy ludźmi.
2. Na 100% został poinformowany o awarii.
3. Bo te małe okienka nic by nie dały. Na 14WE pasażer może sam je otworzyć. Na 19WE tylko kierownik pociągu (ciekawe ile minut opóźnienia by było z powodu przeciskania się kierownika prze tłum pasażerów by otworzyć każde okienko.
4. Żartujesz, czy masz coś nie tak z głową?
5. Tak, a potem maszynista z kierownikiem hamują butami... Co za pytanie? Chyba żartujesz...
6. Powinni być poinformowani. Kierownik nie jest równy kierownikowi, tak samo maszyniści.

Dodam, że odważny pasażer spowodował nieuzasadnione zatrzymanie pociągu, a za to jest BARDZO wysoka kara. Wsiadając do komunikacji miejskiej i kupując bilet pasażer zawiera umowę na przejazd według regulaminu przewoźnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Klimatyzacja i hamulec awaryjny - przygoda w upalny dzień
  Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna » Personel SKM
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin