| Dziennik: "Wawer: chcemy mieć SKM" | |
Wysłany: Śro 23:39, 21 Cze 2006 |
|
|
Yattaman |
Administrator |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 104 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Źródło: Dziennik, Poniedziałek 19 czerwca 2006 r.
Artykuł Sławomira Ślubowskiego
WAWER: CHCEMY MIEĆ SKM
Zarząd Transportu Miejskiego planuje na stałe zmienić trasę szybkiej kolei.
Składy SKM, które obecnie kursują między Dworcem Zachodnim a Falenicą, od wakacji zostaną skierowane na trasę Rembertów - Pruszków. Przeciwko tej zmianie protestują mieszkańcy Wawra.
Pretekstem do zmiany trasy jest remont tunelu średnicowego, który rozpocznie się na przełomie czerwca i lipca. Jednak jak się okazuje, zakończenie prac na torach nie oznacza powrotu SKM na starą trasę. - Pociągi kursujące z Dworca Zachodniego do Falenicy są nierentowne - argumentuje Igor Krajnow, rzecznik ZTM.
Pracownicy miejskiej firmy wyliczyli, że na nowej trasie SKM będzie się cieszyła większą popularnością. Przesiądą się do niej mieszkańcy Pruszkowa i Ursusa, którym podróż do centrum stolicy, ze względu na kapitalny remont Alej Jerozolimskich między Rondem Zesłańców Syberyjskich a wiaduktem PKP, zajmuje nawet kilka godzin.
ZTM chciał może dobrze, ale wywował oburzenie mieszkańców Wawra. - Jeżdżę codziennie SKM do pracy w centrum - mówi Przemysław Żaboklicki, radny Wawra. - Nie jest prawdą to, co mówią urzędnicy ZTM, że kolejka wozi powietrze. Bywa, że jest przepełniona. Ludzie się przyzwyczaili już do trasy pociągów. Do centrum z Falenicy dostaję się nimi w pół godziny, autobusem będę jechał dwa-trzy razy dłużej - twierdzi radny.
I przedstawia argument nie do odparcia: kolejka w Falenicy ma rację bytu. Będzie jedynym szybkim środkiem transportu, gdy za rok zacznie się wznoszenie wielopoziomowego węzła drogowego Trasy Siekierkowskiej z ul. Marsa. Już teraz jest to wąskie gardło, gdzie trzeba spędzić w korku nawet pół godziny. Budowa węzła całkowicie sparaliżuje ruch w tej części miasta.
- Tymczasem w Alejach Jerozolimskich prace już dobiegają końca - mówi Przemysław Żaboklicki. I ma rację, bo przewidywany termin zakończenia remontu to 31 października tego roku. Zaś węzeł przy ul. Marsa będzie budowany dwa lata, o ile nie dłużej.
Ta argumentacja jednak nie przekonuje ZTM. - Nie wycofamy się z koncepcji skierowania pociągów nową trasą - mówią pracownicy miejskiej firmy. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| chcemy mieć SKM | |
Wysłany: Wto 13:47, 04 Lip 2006 |
|
|
|
zgadzam się z mieszkańcami Wawra w sprawie pzywrócenia SKMki odkąd zaczęła kursować jeżdżę nią z gocławka do śródmieścia i zajmuje ni to nie całe 20 minut a jak bym miala jeździć autobusami to trwało by dwa albo trzy razy dłóżej. zawieszenie SKM wydaje mi się złą decyzją i mam nadzieję że po remoncie zostanie ona przywrócana |
|
|
|
|
Wysłany: Wto 15:09, 04 Lip 2006 |
|
|
Amator |
|
|
|
Dołączył: 01 Cze 2006 |
Posty: 94 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czy nie można by połączyć obu tras w jedną. Poprzednio SKM jeździła z Falenicy do Zachodniej. Teraz z Pruszkowa do Rembertowa. Co stoi na przeszkodzie by puścić ją z Falenicy do Pruszkowa? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 21:32, 04 Lip 2006 |
|
|
Yattaman |
Administrator |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 104 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Problem istnieje.
Po pierwsze brakuje pociągów. Aby obsłużyć trasę Falenica - Pruszków potrzebne są dwa dodatkowe pociągi oprócz tych, które są w posiadaniu SKM. Dlaczego dwa? Nie tylko ze względu na dłuższą trasę niż dotychczasowa, ale także ze względu na "awaryjność" pociągów 14WE. W rezerwie potrzebny jest zawsze przynajmniej jeden pociąg.
Po drugie SKM zgłosiła wniosek do PKP Polskie Linie Kolejowe o przydział torów na 2007 rok właśnie na trasie z Pruszkowa do Rembertowa.
Coraz większe słuchy dochodzą, jakoby miał zwiększyć się tabor pociągów SKM o dodatkowe składy i w planach istnieje rzeczywiście połączenie z Pruszkowa do Falenicy. Ale czy to wszystko sie uda? Trzeba wierzyć! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 13:22, 06 Lip 2006 |
|
|
Amator |
|
|
|
Dołączył: 01 Cze 2006 |
Posty: 94 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yattaman napisał: | Problem istnieje.
Po pierwsze brakuje pociągów. Aby obsłużyć trasę Falenica - Pruszków potrzebne są dwa dodatkowe pociągi oprócz tych, które są w posiadaniu SKM. Dlaczego dwa? Nie tylko ze względu na dłuższą trasę niż dotychczasowa, ale także ze względu na "awaryjność" pociągów 14WE. W rezerwie potrzebny jest zawsze przynajmniej jeden pociąg.
|
Jest to kwestia częstotliwości. Naturalnie im większa częstotkiwość SKM tym lepiej dla pasażerów. Ale dobre rozplanowanie godzin szczytu na początek by było właściwym rozwiązaniem.
Yattaman napisał: |
Po drugie SKM zgłosiła wniosek do PKP Polskie Linie Kolejowe o przydział torów na 2007 rok właśnie na trasie z Pruszkowa do Rembertowa.
|
A tego jako regularny pasażer to nie rozumiem. Mnie interesuje wygodne kursowanie pociągów a nie formalności. Czemu przydziału nie dało by się zmienić skoro udało się uruchomić w rewelacyjnym tempie SKM do Pruszkowa?
Yattaman napisał: |
Coraz większe słuchy dochodzą, jakoby miał zwiększyć się tabor pociągów SKM o dodatkowe składy i w planach istnieje rzeczywiście połączenie z Pruszkowa do Falenicy. Ale czy to wszystko sie uda? Trzeba wierzyć! |
Wiara czyni cuda więc WIERZMY! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| Cztery pociągi na trasie Pruszków - Rembertów | |
Wysłany: Czw 13:26, 06 Lip 2006 |
|
|
Amator |
|
|
|
Dołączył: 01 Cze 2006 |
Posty: 94 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Skoro teraz trasę Pruszków - Rembertów obsługują cztery składy bo jeden jest w naprawie a jeden rezerwowy to może dłuższą trasę do Falenicy udało by się obsłużyć po zakończeniu napraw ?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 17:44, 06 Lip 2006 |
|
|
|
Niestety nie da się, bo do obsłużenia trasy Pruszków - Falenica potrzebne są dwa dodatkowe składy oprócz posiadanych sześciu. Brakuje pociągów. |
|
|
|
|
Wysłany: Wto 9:05, 03 Paź 2006 |
|
|
|
Kolej aglomeracyjna musi być na wszystkich liniach, ale trzeba podjąc tez inne działania by była skuteczna. Przerzycenie na linie S2 jest spowodowane brakiem działań innych oraz nagonką na SKM i jej rzekome "wożenie powietrza". Wtedy robi się takie ruchy, żeby zamknąć ludziom buzie. Wawer obudził się za późno i bez sensu, gdy nic juz nie mozna było robić. A tak to jeździli autobusami, czyli ZTM autokonkurował. |
|
|
|
|
|