Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna

Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna » Loża prasowa, czyli SKM w mediach » Dziennik: "Wawer: chcemy mieć SKM"
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Dziennik: "Wawer: chcemy mieć SKM"
PostWysłany: Śro 23:39, 21 Cze 2006
Yattaman
Administrator

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa


Źródło: Dziennik, Poniedziałek 19 czerwca 2006 r.
Artykuł Sławomira Ślubowskiego


WAWER: CHCEMY MIEĆ SKM

Zarząd Transportu Miejskiego planuje na stałe zmienić trasę szybkiej kolei.

Składy SKM, które obecnie kursują między Dworcem Zachodnim a Falenicą, od wakacji zostaną skierowane na trasę Rembertów - Pruszków. Przeciwko tej zmianie protestują mieszkańcy Wawra.

Pretekstem do zmiany trasy jest remont tunelu średnicowego, który rozpocznie się na przełomie czerwca i lipca. Jednak jak się okazuje, zakończenie prac na torach nie oznacza powrotu SKM na starą trasę. - Pociągi kursujące z Dworca Zachodniego do Falenicy są nierentowne - argumentuje Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

Pracownicy miejskiej firmy wyliczyli, że na nowej trasie SKM będzie się cieszyła większą popularnością. Przesiądą się do niej mieszkańcy Pruszkowa i Ursusa, którym podróż do centrum stolicy, ze względu na kapitalny remont Alej Jerozolimskich między Rondem Zesłańców Syberyjskich a wiaduktem PKP, zajmuje nawet kilka godzin.

ZTM chciał może dobrze, ale wywował oburzenie mieszkańców Wawra. - Jeżdżę codziennie SKM do pracy w centrum - mówi Przemysław Żaboklicki, radny Wawra. - Nie jest prawdą to, co mówią urzędnicy ZTM, że kolejka wozi powietrze. Bywa, że jest przepełniona. Ludzie się przyzwyczaili już do trasy pociągów. Do centrum z Falenicy dostaję się nimi w pół godziny, autobusem będę jechał dwa-trzy razy dłużej - twierdzi radny.

I przedstawia argument nie do odparcia: kolejka w Falenicy ma rację bytu. Będzie jedynym szybkim środkiem transportu, gdy za rok zacznie się wznoszenie wielopoziomowego węzła drogowego Trasy Siekierkowskiej z ul. Marsa. Już teraz jest to wąskie gardło, gdzie trzeba spędzić w korku nawet pół godziny. Budowa węzła całkowicie sparaliżuje ruch w tej części miasta.

- Tymczasem w Alejach Jerozolimskich prace już dobiegają końca - mówi Przemysław Żaboklicki. I ma rację, bo przewidywany termin zakończenia remontu to 31 października tego roku. Zaś węzeł przy ul. Marsa będzie budowany dwa lata, o ile nie dłużej.
Ta argumentacja jednak nie przekonuje ZTM. - Nie wycofamy się z koncepcji skierowania pociągów nową trasą - mówią pracownicy miejskiej firmy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
chcemy mieć SKM
PostWysłany: Wto 13:47, 04 Lip 2006
Gość

 


zgadzam się z mieszkańcami Wawra w sprawie pzywrócenia SKMki odkąd zaczęła kursować jeżdżę nią z gocławka do śródmieścia i zajmuje ni to nie całe 20 minut a jak bym miala jeździć autobusami to trwało by dwa albo trzy razy dłóżej. zawieszenie SKM wydaje mi się złą decyzją i mam nadzieję że po remoncie zostanie ona przywrócana
PostWysłany: Wto 15:09, 04 Lip 2006
Amator

 
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów



Czy nie można by połączyć obu tras w jedną. Poprzednio SKM jeździła z Falenicy do Zachodniej. Teraz z Pruszkowa do Rembertowa. Co stoi na przeszkodzie by puścić ją z Falenicy do Pruszkowa?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:32, 04 Lip 2006
Yattaman
Administrator

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa


Problem istnieje.
Po pierwsze brakuje pociągów. Aby obsłużyć trasę Falenica - Pruszków potrzebne są dwa dodatkowe pociągi oprócz tych, które są w posiadaniu SKM. Dlaczego dwa? Nie tylko ze względu na dłuższą trasę niż dotychczasowa, ale także ze względu na "awaryjność" pociągów 14WE. W rezerwie potrzebny jest zawsze przynajmniej jeden pociąg.
Po drugie SKM zgłosiła wniosek do PKP Polskie Linie Kolejowe o przydział torów na 2007 rok właśnie na trasie z Pruszkowa do Rembertowa.

Coraz większe słuchy dochodzą, jakoby miał zwiększyć się tabor pociągów SKM o dodatkowe składy i w planach istnieje rzeczywiście połączenie z Pruszkowa do Falenicy. Ale czy to wszystko sie uda? Trzeba wierzyć!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:22, 06 Lip 2006
Amator

 
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów



Yattaman napisał:
Problem istnieje.
Po pierwsze brakuje pociągów. Aby obsłużyć trasę Falenica - Pruszków potrzebne są dwa dodatkowe pociągi oprócz tych, które są w posiadaniu SKM. Dlaczego dwa? Nie tylko ze względu na dłuższą trasę niż dotychczasowa, ale także ze względu na "awaryjność" pociągów 14WE. W rezerwie potrzebny jest zawsze przynajmniej jeden pociąg.


Jest to kwestia częstotliwości. Naturalnie im większa częstotkiwość SKM tym lepiej dla pasażerów. Ale dobre rozplanowanie godzin szczytu na początek by było właściwym rozwiązaniem.

Yattaman napisał:

Po drugie SKM zgłosiła wniosek do PKP Polskie Linie Kolejowe o przydział torów na 2007 rok właśnie na trasie z Pruszkowa do Rembertowa.


A tego jako regularny pasażer to nie rozumiem. Mnie interesuje wygodne kursowanie pociągów a nie formalności. Czemu przydziału nie dało by się zmienić skoro udało się uruchomić w rewelacyjnym tempie SKM do Pruszkowa?

Yattaman napisał:

Coraz większe słuchy dochodzą, jakoby miał zwiększyć się tabor pociągów SKM o dodatkowe składy i w planach istnieje rzeczywiście połączenie z Pruszkowa do Falenicy. Ale czy to wszystko sie uda? Trzeba wierzyć!


Wiara czyni cuda więc WIERZMY!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cztery pociągi na trasie Pruszków - Rembertów
PostWysłany: Czw 13:26, 06 Lip 2006
Amator

 
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów



Skoro teraz trasę Pruszków - Rembertów obsługują cztery składy bo jeden jest w naprawie a jeden rezerwowy to może dłuższą trasę do Falenicy udało by się obsłużyć po zakończeniu napraw ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:44, 06 Lip 2006
witax
Gość

 


Niestety nie da się, bo do obsłużenia trasy Pruszków - Falenica potrzebne są dwa dodatkowe składy oprócz posiadanych sześciu. Brakuje pociągów.
PostWysłany: Wto 9:05, 03 Paź 2006
Ziuk
Gość

 


Kolej aglomeracyjna musi być na wszystkich liniach, ale trzeba podjąc tez inne działania by była skuteczna. Przerzycenie na linie S2 jest spowodowane brakiem działań innych oraz nagonką na SKM i jej rzekome "wożenie powietrza". Wtedy robi się takie ruchy, żeby zamknąć ludziom buzie. Wawer obudził się za późno i bez sensu, gdy nic juz nie mozna było robić. A tak to jeździli autobusami, czyli ZTM autokonkurował.
Dziennik: "Wawer: chcemy mieć SKM"
  Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna » Loża prasowa, czyli SKM w mediach
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin