| Plany przeniesienia SKM na inną trasę | |
Wysłany: Śro 23:19, 12 Kwi 2006 |
|
|
Yattaman |
Administrator |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 104 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Pojawiły się plany, by zmienić obecną trasę SKM. Padają propozycje, by puścić SKM na Rembertów lub do Pruszkowa. Powód? Kiepskie wyniki finansowe z powodu znikomej liczby pasażerów jeżdżących SKM-ką na obecnej trasie. Co o tym sądzicie? Jakie jest wasze zdanie? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| Krótka analiza sytuacji w Rembertowie | |
Wysłany: Czw 0:53, 13 Kwi 2006 |
|
|
Yattaman |
Administrator |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 104 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Przeanalizowałem sobie dzisiaj mapę komunikacyjną Rembertowa i okolic. Hmmm....wątpię, żeby konieczne było "czucie się źle" - jak sugerował Fikander - żeby dojśc do pewnych wniosków.
Czy przypadkiem do (lub przez) Rembertów nie jeżdżą następujące linie autobusowe?
515
327
143
408
183
153 (tu akurat rzeczywiście zwracam honor - pomińmy ją, bo jeździ praktycznie po samym Rembertowie)
Ile wyszło tych linii? W dodatku cały wachlarz jeśli chodzi o rodzaj linii autobusowych (okresowe, stałe, przyspieszone). Rozkłady też nie są tak tragiczne.
Nie chodzi mi o to, by z kimkolwiek się kłócić a już tym bardziej, żeby blokować tory do Falenicy. Jeśli będą chcieli zdjąć SKM z linii otwockiej, to zrobią to mimo jakichkolwiek sprzeciwów i protestów. Chodzi o to, co napisałem wyżej, a czego brakuje w Falenicy (która w końcu urbanizuje się tak samo jak Rembertów czy Pruszków). Wciąż jednak mam nadzieję, że zakusy wobec SKM okażą się fikcją. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| Krótka analiza sytuacji w Falenicy | |
Wysłany: Czw 0:54, 13 Kwi 2006 |
|
|
Yattaman |
Administrator |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 104 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Popatrzmy teraz na mapę Falenicy.
Mamy tutaj linie:
521 (jedyna dobra i spolegliwa)
146 (co 30 minut ; tylko Praga Południe ; nie dojeżdża do centrum Wawy)
161 (trochę podobna do rembertowskiej 153 - dlatego pomińmy ją, bo jeździ tylko w tym rejonie)
142 (co 30 minut! ; tylko Praga Południe)
115 (jak wyżej)
Wnioski? Jedyny środek komunikacji łączący bezpośrednio Falenicę ze śródmieściem to linia 521.
Co z Rembertowem? Ma bezpośrednie połączenie z centrum poprzez autobusy 515, 514 (w końcu ma przystanek obok PKP Rembertów) i 408. Poza nimi do Rembertowa dojeżdżają linie, które wymieniłem w poprzednim poście (tj. 143, 183, 327)
I jak zachowają się szale naszej wirtualnej wagi? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| Czyżby decyzja już zapadła? | |
Wysłany: Wto 15:04, 25 Kwi 2006 |
|
|
Yattaman |
Administrator |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 104 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wiele wskazuje na to, że decyzja o zmianie trasy Szybkiej Kolei Miejskiej już zapadła. Dzisiejszy "Dziennik" publikuje artykuł, z którego jasno wynika, że od czerwca SKM na stałe zacznie kursować między Rembertowem a Pruszkowem.
Poniżej zamieszczam treść artykułu Sławomira Ślubowskiego publikowanego dziś w "Dzienniku".
"SKM wkrótce pojedzie z Rembertowa do Pruszkowa"
Trasa Szybkiej Kolei Miejskiej zmienia się. Dzięki temu pociągi przestaną wozić powietrze.
Dziś SKM kursuje między Falenicą a Dworcem Zachodnim. Ma fatalny rozkład jazdy. Z Falenicy do Śródmieścia rano można odjechać o 6:10 a następnym kursem dopiero o 7:30.
Po południu nie jest lepiej. Między 14:35 a 16:35 nie ma ani jednego kursu ze Śródmieścia do Falenicy. Kursy ze Wschodniego do Falenicy o 4:47 i 5:27 pasują niewielu. Za dwa miesiące to się zmieni. Mieszkańcy Falenicy zostaną pozbawieni SKM. Zarząd Transportu Miejskiego uznał, że lepiej będzie, gdy pociągi połączą Rembertów z Pruszkowem - mówi Jerzy Obrębski, wiceprezes SKM. Poprawi się też częstotliwość kursowania. Obrębski tłumaczy, że obecny rozkład jest niezadowalający dla konkurencyjnych przewoźników. Dla SKM (drugim przewoźnikiem są Koleje Mazowieckie, a na torach dalekobieżnych do Falenicy także PKP Przewozy Regionalne), zabrakło miejsca na torach, dlatego dostała najgorsze godziny.
Zdaniem wiceprezesa SKM, kolejka się przyjęła, bo pasażerowie z niej korzystają. Miesięcznie - około 80 tysięcy osób, Składy są wypełnione średnio w połowie. Kursy w godzinach szczytu - w 80 proc. Te poza szczytem - ok. 20-30 proc. Teraz frekwencja ma jeszcze wzrosnąć. Przejazd pociągiem z Rembertowa do centrum będzie trwał kilkanaście minut krócej niż autobusem.
Data zmiany rozkładu zależy od terminu rozpoczęcia remontu tunelu średnicowego. Kiedy prace ruszą, pociągi skierowane zostaną z Pruszkowa do Rembertowa. Kolejarze chcą wykorzystać okazję, jaką będą nieuniknione zmiany w kursowaniu wszystkich pociągów do modyfikacji trasy SKM. Od Dworca Wschodniego do Dworca Centralnego wagony pojadą po torach dalekobieżnych. I zamiast na dworcu Warszawa Śródmieście będą miały przystanek na Centralnym. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 22:40, 30 Kwi 2006 |
|
|
|
Rembertów jako jeden z końców pierwszej linii SKM to pomysł zupełnie nietrafiony. Przecież to zaledwie jedna stacja dalej za Wschodnim. Chyba długo SKM na tej trasie nie pojeździ |
|
|
|
|
Wysłany: Śro 10:28, 03 Maj 2006 |
|
|
|
Rembertów nie jest docelowym krańcem pierwszej linii SKM. |
|
|
|
|
| Artykuł z Gazety Wyborczej | |
Wysłany: Śro 10:42, 03 Maj 2006 |
|
|
Yattaman |
Administrator |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 104 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Oto treść artykułu z Gazety Wyborczej dot. zmiany trasy SKM:
UWAGA: artykuł z 28 marca 2006 r.
Z Pruszkowa do Rembertowa - nowa trasa Szybkiej Kolei Miejskiej
Czy pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej zamiast do Falenicy zaczną jeździć do Pruszkowa? Taką roszadę planują władze stolicy. Chcą jednak dopłat od gmin podwarszawskich.
- Pociągi SKM na linii do Falenicy są za mało wykorzystywane. Dlatego chcemy je skierować przez Ursus do Pruszkowa, bo na tej trasie są ogromne problemy komunikacyjne, głównie z powodu remontu Al. Jerozolimskich - ujawnił "Gazecie" Mirosław Kochalski, komisarz Warszawy. Liczy, że miejskie pociągi mogłaby dojeżdżać do Pruszkowa już w czerwcu tego roku. Teraz rzeczywiście na trasie z Falenicy do Dworca Zachodniego wiele pociągów SKM wozi powietrze. Wagony zapełniają się tylko podczas kilku kursów w godzinach szczytu. Zaś na trasie z Grodziska przez Ursus do centrum w pociągach niemal przez cały dzień panuje ogromny ścisk. Na razie jeżdżą tam jedynie składy Kolei Mazowieckich, a zatem gdyby dodatkowo pojawiły się pociągi SKM, komunikacja z centrum znacznie by się poprawiła.
- To wspaniały pomysł. Teraz w pociągach czujemy się jak sardynki w puszkach. W dodatku wagony często są zdewastowane. Może wreszcie podróż do centrum odbywałaby się w przyzwoitych warunkach - mówi Aneta Zawieja z Ursusa.
Na razie padła wstępna propozycja, żeby pociągi jeździły z Pruszkowa przez Śródmieście do Rembertowa. Zyskaliby zatem także mieszkańcy tej ostatniej dzielnicy. - Rzeczywiście, na zeszłotygodniowym spotkaniu z przewoźnikami szefowie SKM zaproponowali taką trasę. Czekamy jednak na oficjalny wniosek w tej sprawie - mówi Ryszard Bandosz, rzecznik mazowieckiego oddziału spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Spółka ta ustala rozkład jazdy i przydziela kursy przewoźnikom. Jerzy Obrębski, prezes Szybkiej Kolei Miejskiej, powiedział "Gazecie", że zgłosi się z oficjalnym wnioskiem do kolejarzy o rezerwacje kursów dopiero wtedy, gdy ostateczną decyzję w sprawie nowej trasy podejmie Zarząd Transportu Miejskiego. Jak się dowiedzieliśmy, ZTM dopiero rozpoczął rozmowy z władzami Pruszkowa i Piastowa na temat dofinansowania kursów Szybkiej Kolei Miejskiej. Ratusz tłumaczy, że nie da się wozić pasażerów gmin podwarszawskich, jeśli ich władze nie dorzucą się do tego przedsięwzięcia. Pruszków nie wyklucza, że będzie płacił. - Oczywiście bardzo byśmy chcieli, żeby pociągi SKM dojeżdżały do naszego miasta. Będziemy dopłacać do nich, o ile kwoty nie będą zbyt wygórowane - zastrzega wiceprezydent Pruszkowa, Andrzej Kurzela.
W Piastowie też nie mówią "nie", choć przyznają, że raczej woleliby dać pieniądze na remont stacji.
Czy czerwcowy termin zmiany trasy SKM jest realny? Nie wiadomo. Na razie jest pewne, że latem szykuje się ogromne zamieszanie na torach. Remontowany będzie tunel średnicowy. Przynajmniej przez dwa miesiące pociągi podmiejskie będą omijały Dworzec Śródmieście. Część z nich ma jeździć przez Dworzec Centralny i Gdański. Tamtędy mogłyby także jeździć pociągi miejskie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 23:14, 08 Maj 2006 |
|
|
Yattaman |
Administrator |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 104 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Szkoda, że nie udało się do tej pory osiągnąć porozumienia z Otwockiem. Z pewnością pociągi SKM nie woziłyby już powietrza. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| zmiany | |
Wysłany: Śro 16:16, 10 Maj 2006 |
|
|
|
jeżdże codziennie z wawra SKM i musze przyznać iż jest bardzo ciasno, a o miejscu siedzącym można zapomnieć.
gdyby wprowadzono rano wiecej kolejek byłoby super.
na 9.00 do pracy mozna zdazyc ale na 8.00 nie ma szans - moze trzxebaby bylo sie zastanowić nad zmianą rozkladu jazdy?
|
|
|
|
|
Wysłany: Śro 21:37, 10 Maj 2006 |
|
|
Yattaman |
Administrator |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 104 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja myślę, że prędzej trzeba zastanowić się nad skuteczną taktyką, która odwiodłaby ZTM od zmiany trasy SKM. Ponoć cuda się zdarzają |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 22:42, 11 Maj 2006 |
|
|
Yattaman |
Administrator |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 104 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Podsłuchana rozmowa pasażera z kierownikiem pociągu w dniu 11 maja 2006 r.
Jeden z pasażerów spytał kierownika pociągu SKM czy coś wie o zmianie trasy SKM. Kierownik odparł, że remont tunelu średnicowego prawdopodobnie opóźni się i zacznie dopiero po 9 lipca br. Dodał też, że w związku z tym zmiana trasy SKM nie nastąpi przed tą datą. Wygląda na to, że co najmniej do 9 lipca mamy SKM w Falenicy. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 19:30, 14 Maj 2006 |
|
|
|
PLK rozpisało przetarg na wykonanie bocznicy / pętli dla SKM w Pruszkowie aby umożliwić stworzenie linii z Pruszkowa do Rembertowa. |
|
|
|
|
Wysłany: Pon 10:08, 15 Maj 2006 |
|
|
EMU 6011 |
|
|
|
Dołączył: 29 Kwi 2006 |
Posty: 27 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Skąd masz takie informacje Jeśli rozpisali przetarg to ciekawe kiedy wyłonią wykonawcę. Troszeczkę skomplikowali sobie życie.
Najlepiej byłoby gdybyś się zarejestrował wtedy mógłbyś korzystać ze wszystkich opcji forum, w tym wysyłanie prywatnych wiadomości. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 23:04, 15 Maj 2006 |
|
|
marssell |
|
|
|
Dołączył: 15 Maj 2006 |
Posty: 2 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Pruszków |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tak na prawde to juz nawet jakies prace ruszyly. Nie wiem dokladnie co zaczeli robic ale robia No i wiem ze Pruszkow jest zdeterminowany zeby sprawe dociagnac do konca. Jest za duza presja mieszkancow i wladze chcac nie chcac musza zaczac rozwiazywac problemy komunikacyjne pomiedzy Pruszkowem i Warszawa. Zreszta sam Prezydent Miasta Pruszkowa zapowiedzial ze rozmowy sa toczone i jak tylko uda im sie osiagnac porozumienie - oglosi to. Prace porzadkowe i przygotowawcze przy bocznicy chyba potwierdzaja ze jest blizej niz dalej takiego porozumienia.
Moj stosunek do SKM w Pruszkowie jest raczej obojetny. ( a przeciez jestem mieszkancem Pruszkowa wiec teoretycznie powinienem skakac z radosci )
Czemu obojetny? Z prostej przyczyny...
1) W godzinach szczytu pociagi KM do Warszawy jezdza co 10 min. Wszystkie są przewaznie zapchane. Nie widze mozliwosci puszczenia miedzy nimi SKM tym bardziej ze chociazby tunel srednicowy ma tez ograniczona przepustowosc. Jezeli ma byc wiec SKM to KM musi puscic mniej skladow i w wiekszych odstepach czasowych. Czy to zlikwiduje scisk w pociagach? Smiem watpic.
2) Jezeli SKM z Pruszkowa do Rembertowa ma jezdzic z taka sama czestotliwoscia jak z Falenicy do Zachodniej to w ogole sobie darujmy ta zamiane z liniami.
3) SKM jest jakos o polowe krotsza od standardowego pociagu KM. Nawet nie chce sobie wyobrazac jaki scisk bedzie w nich panowal. Czesto jezdze KM rano do pracy i sam wiem ze wsiadajacy w Piastowie a juz nie daj Boze w Ursusie czesto musza sie juz dopychac kolanami zeby w ogole wejsc do pociagu. Do pociagu ktory nie zapominajmy jest 2 raz ydluzszy od SKM ( przynajmniej od tego skladu ktory teraz jezdzi )
Wiec w tej SKM chyba by trzeba bylo dodatkowe rzedy krzeselek ustawic na dachu
Przeczytalem gdzies ze glownym powodem przenoszenia SKM do Pruszkowa jest to iz na starej linii wozila powietrze. Nie wiem jaka jest prawda, ale faktycznie jadac przez Pruszkow raczej jej nie grozi wozic powietrze
Podsumowujac, moim skromnym zdaniem :
SKM bedzie dobrym rozwiazaniem jezeli bedzie kursowala odpowiednio czesto. Co oznacza odpowiednio czesto? Dobre pytanie... Wedlug mnie przynajmniej co 30 min. Jest to niezbedne minimum. Aczkolwiek w rannym i popoludniowym szczycie to raczej nie wystarczy.
PS. Ale sie rozgadalem |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 23:28, 15 Maj 2006 |
|
|
|
Nowa trasa SKM będzie obowiązywać od 19 czerwca a nie jak tu głupoty prawicie że od 9 lipca. |
|
|
|
|
|