Wysłany: Pią 12:13, 27 Paź 2006 |
|
|
Tofas |
|
|
|
Dołączył: 26 Paź 2006 |
Posty: 16 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Czy 4 składy SKM są w tak złym stanie, że potrzebują aż 2 pociągów rezerwowych?
Mam nadzieję, że jednak chodzi tylko o to, że trudno byłoby znaleźć taką trasę, której wydłużenie o 1 skład byłoby technicznie możliwe. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 | |  |
Wysłany: Sob 18:53, 28 Paź 2006 |
|
|
Yattaman |
Administrator |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 104 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Wygląda na to, że decyzja już zapadła. Problem tylko z Sulejówkiem, do którego SKM ma dojeżdżać, ale tylko po to, by zawracać bez zabierania pasażerów. W dziale LOŻA PRASOWA umieściłem materiał z Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego na ten temat. Także w tym samym dziale artykuł z Życia Warszawy dotyczący zakupu dodatkowego (-ych) składów dla SKM |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pon 13:55, 30 Paź 2006 |
|
|
|
Obsługa lini przez 4 pociągi wynika wprost z rozkładu jazdy na tej trasie. Przedłuzanie nie jest takie proste, bo rozkład jazdy robiony na wariata jak to jest w tym roku jest zły.
Wysokośc sprzęgu w ynika z tego, że nowe pojazdy maja mieć zgodnie z wysokoscią sprzęgu śrubowego.
To ze SKM rozbija rozkład jazdy i ma złą taryfę jest naginaniem sprawy do KM, poniewaz nie ma fachowców od SKM w Polsce.
Wyborcza heca z przedłużeniem do Sulejówka jest po prostu skandalem wy borczym na skale niespotykaną. |
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pią 10:09, 03 Lis 2006 |
|
|
|
Co do tego, że ezt mialyby być "w złym stanie, bo potrzebują dwóch rezerwowych" jest to myślenie niepoważne jak i uruchamianie linii bez rezerwy. Przy małej ilości taboru rezerwa musi być relatywnie większa, np. po to, aby linia nie padła po drobnym wypadku - np. obrzuceniu składu kamieniami, czego jeszcze nie wytępiono. Zawsze też trzeba przewidywać różne inne okoliczności takie jak np. zakończenie przebiegu międzynaprawczego i konieczność odstawienia zespołu. Jest to podstawowa wiedza eksploatacyjna. Gdyby nie była w takim przypadku zapewniona rezerwa - napady na firmę byłyby zaraz typu: ci idioci nie potrafią nawet zapewnić rezerwy. Wiele linii uruchamianych jednym autobusem szynowym padło... |
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 15:23, 05 Lis 2006 |
|
|
Tofas |
|
|
|
Dołączył: 26 Paź 2006 |
Posty: 16 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Istnienie rezerwy oczywiście jest potrzebne, tego nie kwestionuje, być może nawet 2 składów przy ogólnej liczbie 6 (choć jako laikowi - wydaje mi się to niepoważne).
Zastanawia mnie, jak często rezerwowe składy są używane w praktyce. Jeśli niezbyt często, być może wartoby zastanowić się nad zakupem 2 tanich tzw. "kibli" lub nawet wynajęciem ich (forumowi eksperci zaraz pewnie wyprowadzą mnie z błędu, że to niemożliwe ). Niech na codzień jeżdżą składy tzw. "TGV" , a tylko w sytuacjach kryzysowych, w zastępstwie puszczałoby się zapasowe składy, o gorszym standardzie podróży. No chyba, że jednak awaryjność "TGV" jest duża, że nie miałoby to sensu, co dowodziłoby słuszności mojego poprzedniego postu. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pon 17:47, 06 Lis 2006 |
|
|
Tofas |
|
|
|
Dołączył: 26 Paź 2006 |
Posty: 16 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Halny napisał: | Co do tego, że ezt mialyby być "w złym stanie, bo potrzebują dwóch rezerwowych" jest to myślenie niepoważne jak i uruchamianie linii bez rezerwy. Przy małej ilości taboru rezerwa musi być relatywnie większa, np. po to, aby linia nie padła po drobnym wypadku - np. obrzuceniu składu kamieniami, czego jeszcze nie wytępiono. |
A jednak myślenie "niepoważne" zwyciężyło i słowo stało się ciałem. Od dziś mamy 5 składów + tylko 1 rezerwowy. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 18:01, 19 Lis 2006 |
|
|
Premo |
|
|
|
Dołączył: 19 Lis 2006 |
Posty: 44 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
SKM Warszawa to najbardziej pochrzaniona spółka w całej polsce. Mając 6 jednostek chcą dokonywać cudów. Tylko nikt nie wspomniał decydując się na przedłużenie linii że częstotliwość bedzie wynosić conajmniej 30minut??? Nikt nie zauwazył że linia od rembertowa do wesołej jest absolutnie nierentowna. Podczas gdy pociągi do pruszkowa są tak zatłoczone że drzwi się nie domykają to do Wesołej jeździ w szczycie góra 30 osób. Dodatkowo wydają kasę na zawracanie w Miłosnej zamiast zabierać z tamtąd pasażerów. ZTM rząda od Sulejówka o 200000 więcej niż od Pruszkowa i Piastowa razem pomimo że jest ponad dwukrotnie mniejszym miastem na o połowę krótszej trasie. SKM to tylko narzędzie w walce politycznej PiS i absolutnie nie była stworzona aby zapewnić szybki dojazd mieszkańcom Wawy. Najlepszym rozwiązaniem byłoby dobudowanie torów do lotniska okęcie. Wtedy pociągi byłyby wizytówką miasta A kolej byłaby naprawdę "szybka i miejska". I te 6 jednostek absolutnie by wystarczyły |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|