| Warszawskie awantury | |
Wysłany: Czw 20:06, 28 Wrz 2006 |
|
|
|
U cioci byłem w Pruszkowie i zobaczyłem akurat pierwsze tygodnie jeżdżenia kolejki miejskiej (SKM jak w Gdańsku!!). Super było: wreszcie mozna się wydostac z tego miasteczka do Warszawy szybko. Trochę się zacząłem interesować, bo i u nas by się przydało, a tu wyszukiwarka wyrzuciła: program Platfomy Obywatelskiej na prezydenta. No takich bzdur to nie widziałem. Prucz hasełek typu "naprawdę Szybka Kolej Miejska" (a nie jest szybka???) jest jakaś tęsknota do Kolei Mazowieckich jakby to coś miało wspólnego. Potem jakieś bajki o kampanii Kaczyńszczaka sprzed roku: że niby tą kolejkę zrobił żeby być prezydentem Polski... A sześc pociągów nie odgrywa żadnej roli wobec 200 KM. Co z głupoty!!!! Niech sobie wsiądą do tych pociągów o dowolnej porze( jeździłem przecież stale, bo Warszawę trzeba było nawiezić będąc tak blisko!
Wy chyba w warszawie to macie za dobrze. Zamiast si ę ciszyć to jacyś palanci znów mieszają. PoPiS rozwla Polskę na wszytkich województwach. A w Warszawie to już dobija niektórym. Oddajcie więc te kolejkę do nas. Się przyda i weźcie se te Koleje mazowieckie, bo teraz do cioci nie jadę. Szczerbiak |
|
|
|
|
|
|
|
| Re: Warszawskie awantury | |
Wysłany: Pią 11:54, 29 Wrz 2006 |
|
|
|
Szczecinianin napisał: | ... jest jakaś tęsknota do Kolei Mazowieckich jakby to coś miało wspólnego. ... |
No bo KM lepszymi jeździ niż te okropieństwa
|
|
|
|
|
| Warszawskie awantury | |
Wysłany: Wto 8:28, 03 Paź 2006 |
|
|
|
To nasza polska polityka i tyle. Smutne to takie, że aż strach. A o meritum ani slowa. |
|
|
|
|
| Re: Warszawskie awantury | |
Wysłany: Wto 20:25, 03 Paź 2006 |
|
|
|
Ziuk napisał: | To nasza polska polityka i tyle. Smutne to takie, że aż strach. A o meritum ani slowa. |
Ziuku!
O ci Ci chodzi? |
|
|
|
|
Wysłany: Pią 9:42, 06 Paź 2006 |
|
|
|
Tak już się wszyscy przyzwyczaili,że sąciągle Zdziwieni, i nie rozumieją.... Jeszcze smutniej jest. |
|
|
|
|
Wysłany: Wto 21:06, 10 Paź 2006 |
|
|
|
Ziuk napisał: | ... Jeszcze smutniej jest. |
Ziuku!
Smutne to jest to, że zamiast wprost wyrazić swoje zdanie, to strzelasz jakby fragmentem czegoś o czym myślałeś - i według Ciebie wszyscy powinni podążać Twoim tokiem myślenia.
To nie jest dyskusja w cztery oczy lecz rozmowa na forum internetowym.
Pozdrowienia. |
|
|
|
|
Wysłany: Sob 22:50, 14 Paź 2006 |
|
|
|
Zdziwiony napisał: | Ziuk napisał: | ... Jeszcze smutniej jest. |
Ziuku!
Smutne to jest to, że zamiast wprost wyrazić swoje zdanie, to strzelasz jakby fragmentem czegoś o czym myślałeś ...
Pozdrowienia. |
Niech się Zdziwiony odczepi od Ziuka.
Pisze jak potrafi i chyba więcej wie o SKM i okolicach niż się komukolwiek wydaje.
Przynajmniej takie sprawia wrażenie
Jeśli nie chce się ujawnić to trudno |
|
|
|
|
Wysłany: Czw 17:11, 19 Paź 2006 |
|
|
|
Byłem na stronie Gronkiewicz-Waltz - bardzo ciekawy projekt transportu miejskiego, a co najważniejsze - możliwy do zrealizowania w najbliższych latach:
[link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście pomysły nie są nowe, ale przecież nie o to chodzi, żeby polityk był specjalistą od inżynierii ruchu miejskiego. Ten projekt to zebranie do kupy dobrych pomysłów, jakie się pojawiały na przestrzeni ostatniej dekady. |
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 17:31, 19 Paź 2006 |
|
|
Amator |
|
|
|
Dołączył: 01 Cze 2006 |
Posty: 94 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tofas napisał: | Byłem na stronie Gronkiewicz-Waltz - bardzo ciekawy projekt transportu miejskiego, a co najważniejsze - możliwy do zrealizowania w najbliższych latach:
Oczywiście pomysły nie są nowe, ale przecież nie o to chodzi, żeby polityk był specjalistą od inżynierii ruchu miejskiego. Ten projekt to zebranie do kupy dobrych pomysłów, jakie się pojawiały na przestrzeni ostatniej dekady. |
I o to właśnie chodzi by komunikacja zbiorowa służyła do poruszania się po mieście. Mapa mi się podoba. Chciałbym także poczytać trochę konkretów. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 22:57, 19 Paź 2006 |
|
|
sindbad |
|
|
|
Dołączył: 13 Maj 2006 |
Posty: 10 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ciekawe jak ta mapa będzie wyglądać po wyborach |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 15:09, 20 Paź 2006 |
|
|
Yattaman |
Administrator |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 104 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mapa rzeczywiście wygląda znakomicie. Praktycznie wszędzie można się dostać bez jednej przesiadki (a nawet bez żadnej w zależności od miejsca do którego chce się dostać). Gdyby Hania wygrała i rzeczywiście dążyła do realizacji tych założeń, byłoby super. Szkoda, że wyborcy zdołali się sparzyć na kiełbasie wyborczej poprzedników. Może jednak tym razem byłoby inaczej? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 11:23, 22 Paź 2006 |
|
|
EMU 6011 |
|
|
|
Dołączył: 29 Kwi 2006 |
Posty: 27 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja tylko jestem ciekaw czemu na mapce jest logo SKM z 3 miasta Czy Pani Waltz zapłaciła za używanie w swijej reklamie znaków nie będących jej własnością
Co do projektu:
1. Metro do Tarchomina fajny pomysło
2. Linia S1 nie miała kończyć w Błoniu. Tak jest we wszystkich ekspertyzach - S1 Grodzisk Maz - Otwock. Ale wygląda na to że Hania ma większe rozeznanie od ekspertów
3. S7 dobry pomysł bo to przeciaż WKD. Ale w takim razie WKD spadłaby do roli przewoźnika. Ciekawe czy samorządy, które są właścicielem kolejki się na to zgodzą Narazie nic z tego bo ZTM dyktuje warunki gminom ościennym
4. S5 to może za 10 lat. Problem polega na tym, że linia ta może miałaby jakiś sens po wybudawaniu M2, a to już nie taka prosta sprawa. Pozatym na części S5 odbywa się wyłącznie ruch towarowy. Gdzie są stacje
5. S4 To jakaś kpina Już ja widzę te tłumy do Dw Głównego. Po jaką cholerę tam dworzec
6. Trasę S6 to układał ktoś kto nie ma bladego pojęcia o kolei Nie ma i nie będzie zjezdu przed Wileńską na DWG. Pociągi mogłyby jeździć przez Radzymin ale po co Do Wileńszczaka i w metro
7. S3 Z lotniska na lotnisko, którego miejsca jeszcze nie znamy A Legionowo przez średnicę, na której nie ma miejsca, do Warszawy. Po co z Gdańskiej Może tam Hania widzi wyborcze TGV
Tyle jeśli chodzi o układ linii. Kandydatka nawet nie spojrzała w ekspertyzy PW.
A teraz fakty:
1. Bez zmian prawnych nie będzie spójnej komunikacji w całej aglomeracji. Ustawa warszawska z 1994, knot prawny, została zmieniona dopiero w 2002. Nikt nie pomyślał o komunikacji Ile czasu zajmie tworzenie prawa
2. Wprowadzenie tak ambitnego planu wymagałoby dogadania się z województwem i z PKP - właścicielami KM. Do tej pory miastu ciężko to idzie.
3. Jeśłi Warszawa chciałaby sama realizować plany Hani, to sprawa przegrana bo na średnicy nie znajdzie się miejsce na tyle linii. I co Będzie kilka linii z częstotliwością 1/godz. Fajna oferta nie ma co
Nie żebym był za obecną ekipą, twierdzę tylko że Hania zaserwowałą nam szynkę wyborczą. Ten plan nigdy nie doczeka się realizacji. Wartościową propozycją jest metro na Tarchomin. Trzeba tylko zobaczyć czy aby ten wariant M1 nie był już przedmiotem ekspertyz, za które miasto słono płaci. Ale się rozpisałm. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 15:18, 24 Paź 2006 |
|
|
|
2. Co do projektu linii SKM - elastyczność poprowadzenia ich tras jest znacznie większa, niż w przypadku metra, dlatego tak naprawdę przydatność poszczególnych linii zweryfikuje rzeczywistość. Dopiero po jakimś czasie będzie wiadomo, na których liniach trzeba zmienić częstotliwość kursów, a które poprowadzić inaczej.
3. W interesie samorządów ościennych jest stworzenie sprawnego systemu transportu pasażerskiego z Warszawą, dlatego będą współdziałać. Przypominam, że SKM wspołpracuje z ZTM i właściwie mu podlega, przynajmniej jeśli chodzi o wytyczanie tras.
4. Linia S5 (obwodnica SKM) ma duży sens dla mieszkańców zachodniej części Warszawy, szczególnie Woli oraz mieszkańców Pragi. Obecnie połączenie tych 2 obszarów z centrum miasta pozostawia wiele do życzenia, szczególnie w godzinach szczytu. To także jednak prawda, że po włączeniu M2 do ruchu obwodnica SKM nabierze jeszcze większego znaczenia.
5. patrz "2." (powyżej)
6. patrz "2." (powyżej); a zjazd z linii Wileńskiej na Dworzec Gdański można łatwo i tanio dobudować (o ile naprawdę nie istnieje)
7. patrz "2." (powyżej)
1. Obecne prawo pozwala jednak coś zrobić, potrzebne są pieniądze i tu jest chyba główny problem z realizacją projektu. Nie jesteśmy jednak bez szans - wiele mogą zdziałać dotacje europejskie.
2. Może obecni (poprzedni) włodarze miasta nie są w stanie poradzić sobie z tm problemem...
3. Projekt Gronkiewicz-Waltz przewiduje przejazd przez lokalną nitkę tunelu średnicowego 4 linii SKM. Przy częstotliwości 3 kursów na godzinę w tunelu pojawi się 12 pociągów SKM na godzinę. Jak wiadomo, po remoncie tunelu, będzie możliwe upchnięcie 20 kursów w ciągu godziny, a zatem pozostanie jeszcze miejsce na 8 kursów, które może wykorzystac KM i pozostali przewoźnicy.
Taka częstotliość będzie oznaczała szczytową częstość 20 minut na peryferiach oraz 5 minut na odcinku wspólnym dla wszystkich linii średnicowych. Jak dla mnie - bomba! |
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 18:16, 24 Paź 2006 |
|
|
EMU 6011 |
|
|
|
Dołączył: 29 Kwi 2006 |
Posty: 27 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeśli jesteś ze sztabu Hani to gratuluję Jeszcze takiego bełkotu to dawno nie czytałem
SZTAB NIE POFATYGOWAŁ SIĘ ZAJRZEĆ W EKSPERTYZY TO TAKIE TRUDNE SŁUCHAĆ EKSPERTÓW A MOŻE HANIA TEŻ MA WYKSZTAŁCIUCHOFOBIĘ To tyle złośliwość.
Jeśli chodzi o to co napisałeś:
2. Skoro nie wykluczasz zmian tras linii SKM, to czemu mają być realizowane pomysły sztabowca, a nie wyniki batań i ekspertyz prof. Suchrzowskiego z PW autorytetu w tej dziedzinie Czy czytanie i myślenie sprawia sztabowi problem
3. Albo kpisz, albo nie znasz warszawskich realiów. SKM jest takim samym podmiotem względem ZTM jak MZA. Zadaj sobie pytanie: Czemu z liniami podmiejskimi jest problem, a z SKM nie Przejedź się, zobacz na układ torów linii Grodziskiej, poczytaj trochę o dopłatach żądanych przez ZTM od gmin ościennych, porównaj je, a dopiero później dyskutuj. Jeśli chcesz żeby te bzdurki ktoś łyknał to trochę popracuj. Oczywiście zawsze Hania może kupić sobie osobę która na komunikacji się zna, przecież stać ją na to. No powidz mi że się mylę
4. Linia S5 nie ma żadnego merytorycznego uzastadnienia. Puśćcie ją, a już prasa was tak obsmaruje, że uruchomienie S5 Hania zapamięta do końca życia. To będzie większa klapa niż KaczaKolejMiejska Jak pisałem, o tej lenii można MYŚLEĆ dopiero po uruchomieniu M2.
6. Człowieku Czy Ty w ogóle myślisz czy po protu nawąchłeś się kleju Kolej to nie tramwaj Przy TESCO nie zrobisz nigdy przejazdu na gdańską Wybij to sobie z głowy Przejazd jest, ale przez Rembertów z ominięciem Wschodniej. Przejedź się tymi 2 parami zastępczych pociągów z Tłuszcza. Jeżdżą tylko do końca tygodnia.
Tofas napisał: | 1. Obecne prawo pozwala jednak coś zrobić, potrzebne są pieniądze i tu jest chyba główny problem z realizacją projektu. Nie jesteśmy jednak bez szans - wiele mogą zdziałać dotacje europejskie. |
KTOŚ TU JEST POPULISTĄ. UNIA DA DA DA NA TYM FORUM SĄ LUDZIE KTÓRZY COŚ WIEDZĄ O KOMUNIKACJI. NASTĘPNYM RAZEM NIECH SZTAB HANI ODDELEGUJE TU KOGOŚ ZNAJĄCEGO SIĘ NA RZECZY
2. Tu masz rację, ALE PO TYM CO NAPISAŁEŚ NIE MAM CIENIA WĄTPLIWOŚCI, ŻE HANIA TEŻ SOBIE NIE PORADZI.
3. Troszeczkę się pomyliłeś. PLK po remoncie tunelu średnicowego planują 15 poc/godz. Drobnostka, nieprawda
PODSUMOWUJĄC: HANIA MA O JEDEN GŁOS MNIEJ ZGADNIJ CZYJA TO ZASŁUGA |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 21:15, 24 Paź 2006 |
|
|
|
EMU 6011 napisał: |
... SKM jest takim samym podmiotem względem ZTM jak MZA. ...
|
Dlaczego kolega się tak żołądkuje?
Przecież od razu widać na mapie, że H.G-W ma zamiar załatwić komunikację w Warszawie i okolicach przy pomocy PKP SKM sp. z o.o.
Czyżby jakiś kumpel z Trójmiasta uważał, że PKP SKM sp. z o.o. może zarobić na organizowaniu przewozów w Warszawie?
Dziwne skojarzenie? No to przyjrzyj się jakiego logo użyto na przywołanej wyżej mapce.
EMU 6011 napisał: |
... PODSUMOWUJĄC: HANIA MA O JEDEN GŁOS MNIEJ ...
|
Na mój nigdy nie mogła liczyć - jedynie utwierdziłem się w przekonaniu.
Polityk nie na wszystkim musi się znać, ale dobiera sobie ludzi. Jeśli dobiera sobie kretynów, to moim zdaniem dyskwalifikuje go jako polityka.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|