Która linia byłaby najbardziej potrzebna? |
S1 |
|
25% |
[ 2 ] |
S2 |
|
25% |
[ 2 ] |
S3 |
|
25% |
[ 2 ] |
S4 |
|
0% |
[ 0 ] |
S5 |
|
25% |
[ 2 ] |
S6 |
|
0% |
[ 0 ] |
S7 |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
| Przyszłość SKM | |
Wysłany: Pią 11:58, 08 Gru 2006 |
|
|
Krzys137 |
|
|
|
Dołączył: 08 Gru 2006 |
Posty: 28 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Co myślicie o propozycji układu komunikacyjnego SKM zaproponowanej przez naszą nową Panią Prezydent? Czy doczekamy się na[link widoczny dla zalogowanych]?
- S1: Błonie - Dw. Śródmieście - Otwock
- S2: Grodzisk Maz. - Dw. Śródmieście - Sulejówek
- S3: Port Lotniczy Okęcie - Dw. Śródmieście - Legionowo - Lotnisko Modlin
- S4: Dw. Główny - Piaseczno
- S5: Dw. Zachodni - Dw. Śródmieście - Dw. Wschodni - Dw. Gdański - aktualna linia towarowa koło CH Park Wola i CH Fort Wola - Dw. Zachodni
- S6: Dw. Gdański - Wołomin
- S7: (WKD) Chałubińskiego (teraz: W-wa Śródmieście WKD) - Milanówek/Grodzisk Maz.
Nowe stacje:
- Ursus Niedźwiadek (S2)
- Aleje Jerozolimskie (S3, S4, S7)
- Żwirki i Wigury (S3, S4)
- Niemcewicza (S1, S2, S3, S4, S5, S7)
- Bracka (S1, S2, S3, S5)
- Tagowa (S1, S2, S3, S5)
- Radzymińska (S3, S5, S6)
- Łodygowa (S6)
- Rondo Żaba (S3, S5, S6)
- Bartnicza (S3)
- Popiełuszki (S5)
- Powązkowska (S5)
- Dywizjonu 303 (S5)
- Górczewska (S5)
- Jelonki (S5)
- Połczyńska (S5)
Oraz zmiana nazw stacji:
- W-wa Ochota -> Dw. Główny (S1, S2, S3, S4, S5, S7)
- W-wa Śródmieście WKD -> Chałbińskiego (S7)
Do tego wszystkiego 3 linie metra wg. znanego już planu z wydłużeniem pierwszej linii na Tarchomin do krańca Modlińska |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 16:00, 09 Gru 2006 |
|
|
Premo |
|
|
|
Dołączył: 19 Lis 2006 |
Posty: 44 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Propozycja pani Hanii to istny absurd. Przykłady:
Przystanek Bracka który miałby być w tunelu średnicowym. Tylko nikt nie zauważył że obok tunelu podmiejskiego jest dalekobieżny.
Targowa-Pomiędzy wschodnią a stadionem
To najbardziej absurdalny pomysł. Jedyne miejsce gdzie mógłby stanąć to wiadukt nad targową ale też w 1 stronę gdyż uniemożliwiają budowę tory dalekobieżne.
Niemcewicz-pomiędzy Ochotą a zachodnim. Ciekawe gdzie? Pewnie na nasypach kolejowych.
A SKM najpierw niech kupi nowe kible i pozwoli pasażerom Sulejówka podróżować |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 16:04, 13 Gru 2006 |
|
|
Tofas |
|
|
|
Dołączył: 26 Paź 2006 |
Posty: 16 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Propozycje p. H. Gronkiewicz-Waltz pojawiały się już na forum (post mojego skromnego autorstwa pod linkiem http://www.szybkakolejmiejska.fora.pl/viewtopic.php?t=74).
Mi ta propozycja się podoba i wydaje się być możliwą do realizacji, chociaż może nie cała odrazu (w czasie jednej kadencji).
Co do tekstu Prema:
Przystanek Bracka (czy lepiej Nowy Świat) jest niezwykle potrzebny w tamtym miejscu. Faktycznie tamtędy przebiega już tunel średnicowy, ale to chyba powinno ułatwić inwesycję, a nie utrudnić. Oczywiście trzeba dokonać modyfikacji, przebudować tunel w tej okolicy, ale od tego chyba są firmy budowlane, czyż nie? Z podejściem typu "nie, bo tam się nie da" tkwilibyśmy nadal w epoce tramwajów konnych, albo i wcześniej.
Ta sama uwaga dotyczy jakże potrzebnego Padze przystanku Targowa. Węzły Towarowa/Zieleniecka/Linia średnicowa oraz Dworzec Wileński powinny stanowić w przyszłości centra praskiego ruchu pasażerskiego. Pieniądze zainwestowane w drożność transportu miejskiego zwrócają się wielokrotnie.
A stacja Niemcewicza - ją chyba możnaby zbudować najmniejszym nakładem kosztów (spośród 3 wymienionych przez Prema). Na podobnej zasadzie funkcjonuje przecież sąsiednia Warszawa-Ochota - także w "wielkim kanionie" linii średnicowej.
Plany H. Gronkiewicz-Waltz przewidują zaopatrzenie SKM właśnie w znaczną ilość tanich pociągów typu "kibel". Osobiście zastanawiam się nad trafnością decyzji o inwestowaniu w trupy, ale może tak trzeba zacząć... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| A może wraz z Kolejami Mazowieckimi.... | |
Wysłany: Pią 0:02, 15 Gru 2006 |
|
|
Krzys137 |
|
|
|
Dołączył: 08 Gru 2006 |
Posty: 28 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wydaje mi się, że jedyną drogą do realizacji tego programu jest włączenie w system komunikacji SKM pociągów KM (skoro i tak od stycznia bilet będzie jeden a w perspektywie także strefa podmiejska a może i trzecia-aglomeracyjna). Dublowanie pociągów SKM i KM na tych samych trasach wydaje się mijać z celem. Oznaczałoby to jednak konieczność normalizacji (ponazywania i ustalenia) tras KM (powiedzmy linie R21 Skierniewice - Mińsk Maz. i R22 Grodzisk Maz. - Siedlce na trasie Grodzisk Maz. - Sulejówek Miłosna stawałaby się linią S2) i analogicznie inne... To pozwoliłoby puscić aktualne pociągi SKM na trasach S3 (Okęcie-Modlin) i S5 (obwodowa)...
Z drugiej strony otwierany właśnie parking Park&Ride na Połczyńskiej (przy CH Fort Wola) aż się prosi o stację SKM "Połczyńska" i szybkie połączenie z Centrum... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 13:31, 15 Gru 2006 |
|
|
Premo |
|
|
|
Dołączył: 19 Lis 2006 |
Posty: 44 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Przystanek Bracka jest potrzebny ale nia ma go jak wybudowac. Tory podmiejskie graniczą bezpośrednio z torami dalekobieżnymi. Tunel wymagałby przebudowy czyli potrzeba kolejnego jego zamknięcia na co godzić się nie można. A co z pozostałymi przystankami?? Targowa? Niemcewicza? Gdzie je wybudują? na wiadukcie czy na nasypie? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| Czemu nie? | |
Wysłany: Pią 16:36, 15 Gru 2006 |
|
|
Amator |
|
|
|
Dołączył: 01 Cze 2006 |
Posty: 94 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Premo napisał: | Przystanek Bracka jest potrzebny ale nia ma go jak wybudowac. Tory podmiejskie graniczą bezpośrednio z torami dalekobieżnymi. Tunel wymagałby przebudowy czyli potrzeba kolejnego jego zamknięcia na co godzić się nie można. A co z pozostałymi przystankami?? Targowa? Niemcewicza? Gdzie je wybudują? na wiadukcie czy na nasypie? |
Czy przekonanie, że się nie da popierasz jakimiś argumentami?
Bo moim skromnym zdaniem to się da.
Można wykonać by tak:
- zrobić obok trzeci tunel.
- ułożyć jeden tor w nowym tunelu.
- przełożyć ruch po torze południowym do trzeciego tunelu.
- wykonać między torami peron.
Całe wstrzymanie ruchu ograniczy się do przełączenia ruchu z istniejacego toru na nowy w nowym tunelu.
Chyba do zrobienia w ciągu jednej nocy? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| Re: A może wraz z Kolejami Mazowieckimi.... | |
Wysłany: Pią 17:16, 15 Gru 2006 |
|
|
Amator |
|
|
|
Dołączył: 01 Cze 2006 |
Posty: 94 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Krzys137 napisał: | Wydaje mi się, że jedyną drogą do realizacji tego programu jest włączenie w system komunikacji SKM pociągów KM (skoro i tak od stycznia bilet będzie jeden a w perspektywie także strefa podmiejska a może i trzecia-aglomeracyjna). Dublowanie pociągów SKM i KM na tych samych trasach wydaje się mijać z celem. Oznaczałoby to jednak konieczność normalizacji (ponazywania i ustalenia) tras KM (powiedzmy linie R21 Skierniewice - Mińsk Maz. i R22 Grodzisk Maz. - Siedlce na trasie Grodzisk Maz. - Sulejówek Miłosna stawałaby się linią S2) i analogicznie inne... To pozwoliłoby puscić aktualne pociągi SKM na trasach S3 (Okęcie-Modlin) i S5 (obwodowa)...
Z drugiej strony otwierany właśnie parking Park&Ride na Połczyńskiej (przy CH Fort Wola) aż się prosi o stację SKM "Połczyńska" i szybkie połączenie z Centrum... |
Bardzo mi się to podoba. Można podzielić komunikacje na strefy i określić ceny w zależności od nich. A przejazd powinien być dostępny napodstawie jednego biletu niezależnie czym się jedzie.
Marzy mi się by można było jadąc z Żyrardowa kupić bilet do Wawy plus na metro całodzienny i powrotny - wszytko w jednym . |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 3:02, 16 Gru 2006 |
|
|
Tofas |
|
|
|
Dołączył: 26 Paź 2006 |
Posty: 16 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Brzmi wspaniale!!
Premo napisał: | A co z pozostałymi przystankami?? Targowa? Niemcewicza? Gdzie je wybudują? na wiadukcie czy na nasypie? |
No dobra, napiszę jeszcze raz: niedaleko od planowanej stacji "Niemcewicza" jest stacja "Ochota", która może posłużyć za wzór dla niedowiarków, że jednak SIĘ DA. W sumie w okolicach ulicy Niemcewicza jest 6 torów (dalekobieżne, bliskobieżne i WKD), więc spokojnie można pokusić się o wyłączenie 1 pary na czas budowy (tak jak to miało miejsce podczas remontu tunelu średnicowego) i zrobienie tymczasowego "objazdu".
Szczerze mówiąc, wkurza mnie, że obawa przed chwilowymi utrudnieniami w ruchu może rzutować na całą inwestycję. Tak było (i jest nadal) w przypadku nowszych stacji metra: Centrum, Ratusz, pl. Wilsona, Muranów, Słodowiec. Zamiast rozplanować stacje te pod skrzyżowaniami/placami/miejscami, których nazwy noszą, umieszczono je niejako gdzieś z boku, jakoś tak nieśmiało.
Dzięki temu pasażerowie wysiadający na stacji Centrum muszą spędzić 3 minuty na pieszą podróż do przystanków tramwajowych i autobusowych na skrzyżowaniu al. Jerozolimskich i Marszałkowskiej (rzekomo to wciąż ten sam przystanek, co stacja metra).
Stacja Ratusz prezentuje niezwykłe udogodnienia dla niedzielnych turystów pragnących zwiedzać muzeum Arsenał, jednak kiepsko spisuje się jako stacja przesiadkowa do innych środków komunikacji. Specjalnie dla niej trzeba było dostawić drugie tyle przystanków, co było przed otwarciem stacji. Teraz nawet autobusy przyspieszone muszą zatrzymywać się co 200 m (drugi przystanek mają na placu Bankowym, pod którym oryginalnie powinna znaleźć się stacja Ratusz).
Stację Plac Wilsona można było usytuować pod placem Wilsona, dzięki czemu przy okazji pojawiłoby się przejście podziemne i możnaby zrezygnować z naziemnych przejść dla pieszych wokół placu. Koszt niewiele wyższy w stosunku do całej inwestycji, ale za to jaka korzyść na lata!
Itp., itd..
Nie jestem inżynierem, ale uważam, że stację SKM Targowa możnaby umieścić na odpowiednio przebudowanym wiadukcie (no, może nie "na", ale "prawie na"). Podobne rozwiązania istnieją za granicą, choćby w przytaczanym wielokrotnie i stawianym za wzór Berlinie (S-Bahn Tiergarten, Zoologischer Garten, etc.). To oczywiście kosztuje - pieniądze i czas. Ale postawmy pytanie: czy chcemy mieszkać w Wagadugu północy (Wagadugu to stolica Burkina Faso), czy raczej powinniśmy starać się naśladować Berlinczyków? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 9:42, 16 Gru 2006 |
|
|
Premo |
|
|
|
Dołączył: 19 Lis 2006 |
Posty: 44 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Co ty wogóle piszesz. Wszystko wg. ciebie jest łatwe. Przebudowa wiaduktu. Ponowne zamknięcie najważniejszej linii, robienie objazdów tylko po to by zbudować przystanek 100m od poprzedniego przystanku |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 22:27, 17 Gru 2006 |
|
|
EMU 6011 |
|
|
|
Dołączył: 29 Kwi 2006 |
Posty: 27 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nawet gdyby dało się zrobić ten Nowy Świat, to czemu do jasnej nie pomyślano o tym przed remontem tunelu. Przecież to się kupy nie trzyma |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 14:00, 18 Gru 2006 |
|
|
Krzys137 |
|
|
|
Dołączył: 08 Gru 2006 |
Posty: 28 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EMU 6011 napisał: | Nawet gdyby dało się zrobić ten Nowy Świat, to czemu do jasnej nie pomyślano o tym przed remontem tunelu. Przecież to się kupy nie trzyma |
Pomysł z nowymi stacjami jest pomysłem na przyszłość nowej Pani Prezydent Warszawy... nikt o tym nie myślał jak w lipcu zaczynano remont tunelu... z resztą i dzisiaj nie wiem czy ktoś mysli na serio o realizacji tego pomysłu w realnej przyszłości...
Widziałem dzisiaj dworzec Śródmieście - odnowiony (a właściwie wrócony do czasów świetności) - jego też nie wyremontowano generalnie bo podobno mają budować biurowiec nad nim, którego aktualny strop stacji i tak by nie utrzymał... mają to zrobić (remont generalny) przy okazji budowy budynku. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 21:03, 28 Gru 2006 |
|
|
piotrulos |
|
|
|
Dołączył: 27 Cze 2006 |
Posty: 18 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ja wole S1 bo mi najbardziej będzie pasować |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| SKM na lotnisko | |
Wysłany: Czw 22:50, 28 Gru 2006 |
|
|
Amator |
|
|
|
Dołączył: 01 Cze 2006 |
Posty: 94 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
piotrulos napisał: | ja wole S1 bo mi najbardziej będzie pasować |
A ja mam przeczucie, że składy SKM tułają się to do Falenici albo do Pruszkowa bo lotnisko jeszcze nie ma stacji. Jak zrobią dojazd do lotniska to ładne pociągi tam będą jeżdziły a na pozostałych trasach będzie po staremu. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 13:29, 29 Gru 2006 |
|
|
piotrulos |
|
|
|
Dołączył: 27 Cze 2006 |
Posty: 18 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wszystko pokręcone a to wszystko przez ten remont |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 20:10, 05 Sty 2007 |
|
|
Premo |
|
|
|
Dołączył: 19 Lis 2006 |
Posty: 44 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie będzie żadnych S1 i S2. ZTM planuje włączyć SKM do spółki Koleje Mazowieckie. I dobrze! Po co ma płacić grube miliony na spółkę która jest konkurencją i w przypadku wspólnego biletu wogóle nie potrzebna |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|