| Oświadczenie Zarządu SKM Sp. z o. o. | |
Wysłany: Wto 19:11, 09 Maj 2006 |
|
|
EMU 6011 |
|
|
|
Dołączył: 29 Kwi 2006 |
Posty: 27 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Oświadczenie Zarządu
09.05.2006
W związku z nieprawdziwymi informacjami dotyczącymi przetargu i dostawy elektrycznych zespołów trakcyjnych dla SKM Sp. z o.o. Zarząd firmy pragnie złożyć następujące oświadczenie:
• termin dostarczenia dokumentacji projektowej został, na prośbę jednego z uczestników postępowania (Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Holding), wydłużony do 4 miesięcy od dnia podpisania kontraktu. O powyższej zmianie zostały powiadomione wszystkie podmioty które pobrały specyfikację przetargową. Licząc okres postępowania, czas od ogłoszenia przetargu do złożenia dokumentacji projektowej wynosił 8 miesięcy. Zainteresowane gazety odmówiły zamieszczenia naszego sprostowania w tej sprawie.
• terminy dostaw poszczególnych elektrycznych zespołów trakcyjnych zostały ustalone we wrześniu 2004 w specyfikacji przetargowej. Terminy te umożliwiały uzyskanie Licencji i Świadectwa Bezpieczeństwa, pozwalających na uruchomienie przewozów w Rozkładzie Jazdy 2005/2006. Kwota przeznaczona na zakup pojazdów wynikała z możliwości budżetu Warszawy.
• specyfikacja przetargowa nie precyzowała czy dostarczone pojazdy mają być fabrycznie nowe czy modernizowane. Wymagana była zgodność rozwiązań technicznych i zastosowanych materiałów z obowiązującymi przepisami i normami (w większości PN-EN) oraz 30-letnia żywotność pojazdów. Postawiono wymaganie całkowitego braku azbestu. Minimalne okresy gwarancji wynosiły:
o na wagony 40 miesięcy,
o na pudła wagonów 180 miesięcy,
o na ramy wózków 60 miesięcy,
o na zestawy kołowe z maźnicami 60 miesięcy,
o na podzespoły elektroniczne, sterowania 60 miesięcy,
o na systemy elektroenergetyczne 60 miesięcy,
o na maszyny elektryczne 60 miesięcy.
• kryterium ceny stanowiło 70%. Zastosowane kryteria umożliwiały zwycięstwo oferty droższej o 30% ale gwarantującej lepsze warunki gwarancji i bardziej zaawansowane rozwiązania techniczne. Oferenci byli zobowiązani do przedstawienia analizy kosztu życia pojazdów (tzw. LCC) oraz przejazdu teoretycznego wybranego odcinka trasy (Milanówek – Brwinów), co dawało możliwość porównania osiągów trakcyjnych, zużycia energii elektrycznej i kosztów eksploatacji.
• w przetargu nieograniczonym wpłynęła tylko jedna oferta. Nie wniesiono protestów i odwołań.
• koszt jednego ezt typu 14WE wynosi 7 390 000 zł. netto. Wymieniona kwota stanowi mniej niż połowę ceny porównywalnych pojazdów oferowanych przez światowe koncerny.
Za kwotę 610 000 zł. netto zakupiono części zamienne. SKM Sp. z o.o. otrzymuje zwrot podatku VAT.
• w dostarczonych przez NEWAG S.A. pojazdach typu 14WE wykorzystano następujące elementy pochodzące z używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu EN57:
o wózki - zostały zmodernizowane wg projektu Instytutu Pojazdów Szynowych z Poznania,
o zestawy kołowe - wymieniono maźnice i obręcze,
o silniki trakcyjne - zostały przezwojone oraz wymieniono łożyska, komutatory i przewody doprowadzające,
o sprzęgi czołowe.
Pozostałe elementy są fabrycznie nowe, w tym ostoje pudeł. Pudła wykonano w nowoczesnej technologii tzw. profili otwartych. Poszycie pudeł wykonano z blach ze stali nierdzewnej.
• pojazdy 14WE na eksploatowanej obecnie trasie Warszawa Zachodnia – Warszawa Falenica uzyskują prędkość komunikacyjną, uwzględniającą czasy postoju na przystankach pośrednich 30 km/h. Charakterystyka trakcyjna tych pojazdów umożliwia w przypadku prawidłowego stanu torów i likwidacji ograniczeń prędkości uzyskanie na tej trasie prędkości komunikacyjnej 50 km/h.
SKM Sp. z o.o. wnosi do PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. opłaty za dostęp do infrastruktury, umożliwiające wspomnianej firmie dokonywanie poprawy stanu torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
• pojazdy 14WE dostosowane są do istniejącego układu zasilania elektrotrakcyjnego. Wprowadzenie w istniejący układ pojazdów o zdecydowanie wyższych parametrach trakcyjnych (wyższe przyspieszenie a zatem moc elektryczna) wiąże się z modernizacją układu zasilania należącego do PKP PLK S.A. i PKP Energetyka Sp. z o.o.
• wszystkie pojazdy SKM wyposażone są w liczniki energii elektrycznej. Intencją SKM Sp. z o.o. jest wspólne z PKP Energetyka Sp. z o.o., wdrożenie systemu rozliczania zużycia energii elektrycznej na podstawie wskazań liczników, co będzie stanowiło pierwszy krok w kierunku oszczędności (dotychczas stosowany jest system rozliczeń ryczałtowych na podstawie statystyk pracy przewozowej).
Autor: Michał Hamryszak, Jerzy Obrębski |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| Re: Oświadczenie Zarządu SKM Sp. z o. o. | |
Wysłany: Czw 17:11, 11 Maj 2006 |
|
|
|
Na ile te informacje sa prawdziwe, a ile nieprawdziwe rozstrzygnie prokurator. |
|
|
|
|
Wysłany: Czw 18:23, 11 Maj 2006 |
|
|
EMU 6011 |
|
|
|
Dołączył: 29 Kwi 2006 |
Posty: 27 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tymczasem podyskutujmy o argumentach zawartych w oświadczeniu. Spewnością wpadają tu osoby znające kolej doskonale. Liczę na wasze opinie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| Re: Oświadczenie Zarządu SKM Sp. z o. o. | |
Wysłany: Wto 19:22, 16 Maj 2006 |
|
|
|
EMU 6011 napisał: | • w dostarczonych przez NEWAG S.A. pojazdach typu 14WE wykorzystano następujące elementy pochodzące z używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu EN57:
o wózki - zostały zmodernizowane wg projektu Instytutu Pojazdów Szynowych z Poznania,
o zestawy kołowe - wymieniono maźnice i obręcze,
o silniki trakcyjne - zostały przezwojone oraz wymieniono łożyska, komutatory i przewody doprowadzające, |
Zadna rewelacja. Wszystko to jest wymianiane podczas najzwyklejszego remontu kibla kosztujacego 1,5 mln zl. |
|
|
|
|
|